التعليم السعودي

ما هو اختبار الستيب ؟ What Is Step test 

ما هو اختبار ستيب ؟ What Is Step test
ما هو اختبار ستيب ؟ What Is Step test
ما هو اختبار ستيب ؟ What Is Step test
ما هو اختبار ستيب ؟ What Is Step test
ما هو اختبار ستيب ؟ What Is Step test

المناهج السعودية

ما هو اختبار ستيب ؟ What Is Step test
 

Background
Based on growing international needs for the English language, several academic and non-academic institutions have approached the National Center for Assessment in Higher Education calling for the development of an English test that could measure the proficiency of their applicants. Consequently the Center formed a committee consisting of specialists in the fields of English and Psychological Measurement. The Committee looked first into available international, regional and local test experiences and practices. It also visited andconsulted institutions specialized in standardized language testing. After this survey the Committee reached a conclusion on the need
and formation of the test.

نظرة عامة حول الاختبار
على أساس الاحتياجات المتزايدة الدولية للغة الانجليزية والعديد من المؤسسات الأكاديمية والمؤسسات غير الأكاديمية قد اُقترح من المركز الوطني للقياس والتقويم في التعليم العالي يدعو لتطوير اختبار في اللغة الانجليزية التي يمكن اختبار الكفاءة من أصحابها. وبالتالي المركز شكلت لجنة تتألف من اختصاصيين في مجالات اللغة الإنجليزية والقياس النفسي.
ونظرت اللجنة الأولى إلى الخبرات المتوفرة الدولية والإقليمية والمحلية التجارب والممارسات. كما تفقدت وتشاورت مع المؤسسات المتخصصة في الاختبار الموحد اللغة. بعد دراسة وضع اللجنة توصلت إلى استنتاج حول ضرورة التشكيل والاختبار.

What is STEP?STEP is an acronym for Standardized Test of English Proficiency. It is
designed to be an objective and unbiased test of a person’s level of
proficiency in the use of English. The test is made up of the following
four components:
1. Reading Comprehension (RC  40%),
2. Structure (ST – 30%),
3. Listening Comprehension (LC – 20%),

4. Compositional Analysis (CA – 10%).
The Committee chose these four components and their respective weights after consultation and research into the approach of both regional and international bodies responsible for the production of similar English tests and feedback provided by national organizations requesting such a test.
It should be added that STEP is uniquely designed by English language professors and experts native to the region and therefore knowledgeable of the abilities and the needs locally. This drastically lowers the possibility of cultural, social and regional bias and provides a more appropriate tool for objective assessment.

ما هو STEPاس تي اي بي هي مختصر لاختبار موحد لإتقان اللغة الإنجليزية. وهي مصممة لتكون موضوعية وغير منحازة اختبار للشخص على مستوى من الكفاءة في استخدام اللغة الانكليزية. الاختبار  يتكون من العناصر الأربعة التالية :
1. القراءة والفهم ( — 40 ٪) ،
2. أتوقع القاعدات المقصود بالهيكل ! ( — 30 ٪) ،
3. فهم الاستماع ( — 20 ٪) ،
4. تحليل تركيبي ( — 10 ٪).
اللجنة اختارت هذه العناصر الأربعة وأوزانها ، بعد التشاور والبحث في نهج كل من الهيئات الإقليمية والدولية المسؤولة عن إنتاج اختبارات مماثلة الإنجليزية والتغذية المرتدة التي تقدمها المنظمات الوطنية التي تطلب مثل هذا الاختبار.
وتجدر الإشارة إلى أن (اس تي اي بي) هي مصممة بشكل فريد من أساتذة اللغة الإنجليزية وخبراء السكان الأصليين للمنطقة ، وبالتالي لمعرفة قدراتهم وحاجاتهم محليا. هذا يقلل بشكل كبير من احتمال وجود تحيز الثقافية والاجتماعية والإقليمية ويوفر أداة أكثر ملاءمة لتقييم موضوعي.

Test FormationThe actual STEP test has 100 questions distributed among the four components previously mentioned. With additional time allotted for non-scorable trial questions and instructions, the total test time is 3 hours.

طريقة الإمتحان :الإختبار (اس تي اي بي ) الفعلي 100 سؤال موزعة على الأربعة عناصر السابقة الذكر . مع وقت إضافي مخصص للأسئلة والتعليمات , والوقت الكلي للإمتحان هو 3 ساعات .

المصدر: ما هو اختبار الستيب ؟ What Is Step test – المناهج السعودية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى